Khamis, Januari 07, 2010

Berpindah Ke Sekolah Baru.

Sedang asyik berada du rumah baru di Taman Sutera Idaman, Sungai Petani, tiba-tiba Kakak Paremes SK Tanjong Tokong menalipon saya........... Roshidan........... kenapa tukar sekolah. Eh saya tak tahu menahu pun. Betulka? Ni ha surat........

Terkejut saya, ada surat pertukaran dari Pejabat Pelajaran Daerah Pulau Pinang.

Selepas itu........ nada Hpon saya beebunyi lagi........ huhuhuhu .......... kenapa tukar........ sianla kat kami...... Suara Cikgu Norhasmiza di corong pon saya. Entah! saya belum tengok surat lagi. saya di SP ni....

Sah..........

dah dua orang telipon saya.

Selepas itu......... Cikigu Jalil Kawan baik saya pula telepon. Ehh kata dapat tukar....... minta ka senyap2 kat? Eh isi borang pun tak........ tapi kalau dah ditukarkan.. kira baguslah Jalil oii. Boleh rasa angin lain pulak. Tentu ada hikmahnya.

Bergegas balik ke Pulau Pinang.

Pagi 30 Disember 2009 pegi ke Pejabat SK Tanjong Tokong yang di cintai berjumpa dengan Kak Parames...... minta surat...... Terima Kasih Kak Parames yang baik budinya membantu saya selama 7 tahun di SK Tanjong Tokong. Tempat dia mencurah rasa gundah hatinya pada saya.

Kak.............
tentu ada baik nya saya bertukar......... saya dahlama membantu pihak sekolah Tg Tokong. Kadang2 buat kerja sampai tak makan, dikata tak buat kerja. Dah hantar apa yang diminta, di caritrakan tak hantar, bila dicari ada dalam bilik............ (Bilik sapa tah)

Saya pergi ke Sekolah Baru....... Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina Convent Datuk Keramat dengan hati yang sedik sedih pada mula......... tetapi bila sampai disini saya di sambut oleh Cek Sally.... ketua kerani di sini, emmm Encik Roshidan.... Selamat Datang ke SRJKCCDK. Nanti saya panggil Puan Guru Besar.

Setelah berjumpa dengan Guru Besar..... emmm alangkah leganya hati saya.....................

dan hari ini telah 7 hari saya menjadi warga SRJKCCDK menggalas amanah dan cabaran baru.

1 ulasan:

  1. Salam:)
    Selamat Mengajar Ke Sekolah Baru..:)
    Semoga ia bisa mmberi iklim dan smgt yg baru...

    BalasPadam